16 Nisan 2024 Salı

Özgür olmak önemli

 Gece yarısı uyanan kadın kocasının yatakta olmadığını görünce merak eder.

Salona çıkınca kocasının koltuğa oturmuş pencereden dışarıya dalgın dalgın baktığını görünce yanına gider.

"Hayrola hayatım. Uyku mu tutmadı? Bir derdin mi var?" diye sorar.

Adam dışarıya bakmaya devam ederek cevap verir:

"Hani hatırlıyor musun, 20 sene önce seninle çıkıyorduk. Hani ben 20 yaşındaydım, sen ise 17 yaşında."

Kadın, kocasının ilk çıktıkları zamanı hatırladığını görünce duygulanır. Gözlerinden bir damla yaş dökülür. Dikkatle baktığında kocasının da gözlerinin nemli olduğunu fark eder.

Duygulu bir şekilde "Evet, hayatım, hatırlıyorum." der.

Adam "Peki, 20 yıl önce bu gün babanın biri arabanın içinde sevişirken yakaladığını hatırlıyor musun?" diye sorar.

Kadın duygulu şekilde cevap verir:

"Evet. Gayet iyi hatırlıyorum."

Adam devam eder:

"Peki, babanın 'Kızımla evleneceksin. Eğer evlenmezsen reşit olmayan kızla ilişkiye girmekten seni mahkemeye veririm. 20 yıl hapis yatarsın.' dediğini hatırlıyor musun?"

Kadın cevap vermiş:

"Nasıl hatırlamam hayatım. Hemen ertesi gün nikah masasına oturmuştuk ya. Peki sen niye ağlıyorsun?"

Adam cevap vermiş:

"Nasıl ağlamayayım. Eğer evlenmeseydim, bu gün özgür olacaktım."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder