15 Şubat 2024 Perşembe

Kümes için horoz alırken dikkatli olmak lazım.

 Çiftçinin biri artık iyice yaşlanan horozunun yerine kümes için genç bir horoz satın almış.

Genç horozu kümese bırakıp gitmiş.

Yaşlı horoz bu genç horozla rekabet edemeyeceğini anladığından yanına gidip "Hos geldin. Sen gençsin, güçlüsün. Seninle rekabet etmem mümkün değil. Kümesteki tüm tavukları hiç kavga etmeye gerek kalmadan sana bırakırım ancak şu karşıdaki beyaz tavuğu ben çok seviyorum, onu bana bırak." demiş.

Genç horoz burun kıvırarak cevap vermiş:
"Onu niye sana bırakayım ki?"

Yaşlı horoz:

"Çünkü seninle kavga edersek belki beni yenersin ama ben de sana çok zarar veririm. Hala biraz gücüm var. İnanmıyorsan şu karşıdaki ağaca kadar bir yarış yapalım. Eğer ağaca sen önce varırsan, bütün tavuklar senin olsun. Ama ben önce varırsam beyaz tavuğu bana bırakırsın."

Genç horoz yaşlı horozu süzmüş ve rahatça geçeceğine karar verince "Tamam." demiş.

Bunun üzerine yaşlı horoz "Sen benden oldukça gençsin, benim birkaç saniye önce koşmaya başlamama da bir şey demezsin herhalde..." demiş.

Genç horoz bunu da kabul edince yaşlı horoz kümesin kapısından çıkıp hızla ağaca doğru koşmaya başlamış.

Tabi bir iki saniye sonra da genç horoz kapıdan çıkarak onun arkasından koşmaya başlamış.

Ama daha birkaç adım atmadan çiftçi tüfeğini ateşleyerek genç horozu vurmu.

Sonra da üzgün bir şekilde mırıldanmış:

"Ulan bende de ne şans var. Bir haftadır tavuklarla beraber olsun diye aldığım bu üçüncü horoz. Ama diğerleri gibi bu da gay çıktı. Tavukları kovalayacağına yaşlı horozu kovalıyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder