23 Mart 2024 Cumartesi

Eşeğin eşekliğinde keramet aramayın.

Bundan 2500 yıl önce Ege'de bir köle yaşardı.

Adı Ezop.(Aisopos)

Köleydi ama bilgeydi.

Zenginlerin sadece hizmetçiliğini değil aynı zamanda akıl hocalığını da yapardı.

Masallarıyla ünlüydü.

Masallarında hayvanları konuşturur, mesajını hayvanlar üzerinden verirdi.

Ve o masallar ülkeyi yönetenleri ağır şekilde eleştirirdi.

Bu hikaye onun hikayelerinden biridir.

İnek, at ve eşek bir gün bir araya gelerek bir karar alırlar.

Üçü de farklı yönlerde dünyanın farklı yerlerine gidecekler, 3 yıl boyunca insanları gözlemleyecekler, sonra aynı yerde buluşup, izlenimlerini birbirlerine anlatacaklardır.

Aradan üç yıl geçer.

Buluşma yerine önce inek, sonra at gelir.

İkisi de perişan halledir.

Yorgun, bitkin, bir deri, bir kemiktirler.

At ineğe sorar: 

"Nedir bu halin arkadaş?"

İnek derin bir "ahhhh" çeker ve devam eder:

"Bu insanlar çok merhametsiz. 

Beni sürekli birbirlerine sattılar. 

Alan hem sütümü sağdı, hem tarla sürdürttü. 

Aç, uykusuz bıraktılar. 

Üç yıl boyunca anamdan emdiğim süt burnumdan geldi. 

Tam keseceklerdi, canımı zor kurtardım." 

Bunun üzerine at konuşmaya başlar:

"Benim yaşadıklarım da farklı değil. 

Önce ağzıma bir demir parçası geçirdiler.

Sonra üzerime bindiler. 

Kırbaçlayarak koşmamı istediler. 

Ben koştukça onlar daha hızlı koşmam için daha sert kırbaçladılar. 

Belim artık taşıyamaz hale gelince arkama bir araba bağladılar. 

Yüzlerce kilo yük taşıttılar. 

Üç yıl aç, uykusuz bıraktılar. 

Ben de senin gibi canımı zor kurtardım."

O sırada buluşma yerine eşek gelir.

Onların aksine gayet neşelidir. 

Gözleri ışıl ışıldır. 

Üstelik kilo almıştır.

İnek ve at merakla sorar:

"Anlat bakalım neden bu kadar  mutlusun?"

Eşek başlar anlatmaya:

“Sizden ayrıldıktan sonra uzaklarda bir yere vardım. 

Baktım bir adam yüksek bir yere çıkmış, bağırdıkça bağırıyor. 

O bağırdıkça onu dinleyenler alkışlıyor.

Bunun üzerine ben de yüksekçe bir yere çıkıp bağırmaya başladım. 

Sesimi duyan benim yanıma koştu, duyan duymayana haber verdi, etrafım insanla doldu. 

Onlar geldikçe ben daha çok bağırdım."

İnek ve at merakla sorar:

"Sonra ne oldu?"

Eşek daha da keyifle anlatmaya devam eder:

"Ne olacak, beni başkan seçtiler. 

Yedirdiler, içirdiler, el üstünde tuttular!"

At dayanamaz ve "Peki bu insanlar senin eşek olduğunu hiç mi anlamadı mı?" diye sorar.

Eşek gülerek cevap verir:

"Yarısı anladı anlamasına da, diğer yarısına anlatamadı."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder