29 Ekim 2016 Cumartesi

Çıkarın bu adamın üzerindeki derviş elbisesini.

Bir gün yaralı bir kuş Hz. Süleyman peygamberin yanına giderek bir dervişi şikayet etmiş.
Hz. Süleyman kuştan bir dervişin onun kanadını kırdığını duyunca hemen dervişi yanına çağırtmış.
Derviş gelince de ona sormuş:
-Sen niye bu kuşun kanadını kırdın?
Derviş cevap veriyor:
-Sultanım, ben bu kuşu avlamak istedim.
Ona doğru yaklaşınca kaçmadı, yanına kadar gittim, yine kaçmadı.
Ben de bana teslim olacağını düşünerek üzerine atladım.
Tam yakalayacağım sırada kaçmaya çalıştı, o sırada kanadı kırıldı.
Bunun üzerine Hz. Süleyman kuşa dönüp sordu:
-Şimdi, bu adam da haklı.
O sana gizlice sana yaklaşmamış.
Sen niye kaçmadın?
Kuş cevap vermiş:
-Ben onu derviş kıyafetinde gördüğüm için kaçmadım.
Avcı olsaydı hemen kaçardım.
Derviş olmuş birinden bana zarar gelmez, bunlar Allah’tan korkarlar diye düşündüm ve kaçmadım.
Hz. Süleyman bu sefer kuşu haklı bulmuş ve dervişin de kolunun aynı yerden kırılmasını emretmiş.
Bunu duyan kuş hemen itiraz etmiş:
-Sakın öyle bir şey yaptırmayın!
Hz. Süleyman şaşırmış. Kuşa seslenmiş:
-Neden itiraz ediyorsun ki?
Kuş cevap vermiş:
Şimdi siz, dervişin kolunu kırarsanız, kolu iyileşince yine aynı şeyi yapar...
Siz en iyisi mi, bunun üzerindeki derviş hırkasını çıkartın...

Çıkartın ki, benim gibi kuşlar bundan sonra aldanmasın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder